Nová matematika

Nová Matematika podle prof. Hejného

V televizi, v rádiu, v novinách často čteme o tom, jak se propadají žáci ČR v oblasti matematiky v nejrůznějších mezinárodních testech. Vedle toho se také dovídáme o metodě, která by mohla být pro naše žáky východiskem. Jedná se o metodu Prof. Milana Hejného a kol. Metoda VOBS – Výuka Orientovaná na Budování Schémat, je dnes jednou z nejdiskutovanějších metod v odborných i veřejných kruzích, podporovanou MŠMT, které do ní vkládá velké naděje. Metodou Prof. Milana Hejného se již učí na celé řadě škol v ČR, často s výbornými výsledky. O učebnice mají zájem další země, díky čemuž se pracuje na překladech těchto učebnic do jiných jazyků. Málokdo však tuší, že o uvedení metody VOBS do běžné praxe se zasloužila právě naše škola u nás v Neratovicích.


Začátky VOBS na škole

V pátek 19. 9. 09 přivítala třída 4. C nebývalou návštěvu. Na besedu sem přijeli autoři učebnic matematiky pro 1. stupeň pan prof. RNDr. Milan Hejný, CSc a RNDr. Darina Jirotková Ph.D. Napínavé bylo již očekávání vzácné návštěvy. Žáci si pro autory učebnic připravili řadu otázek. Dozvěděli se pak spoustu zajímavých věcí, které následně zpracovávali do třídního časopisu.  Zda to byly informace užitečné posuďte sami:
Mě nejvíce zaujalo, že k nám vůbec přijeli, protože mají mnoho práce a také jsou staří. Poučilo mě, že když mi něco nejde, mám to zkusit znovu.  Bára Fišerová
Mě zaujalo, že nás pan profesor znal, protože pamatovat si nás všechny jen podle těch úloh, to bych si nazapamatovala ani já. Viky Tesařová
Překvapilo mě, že panu profesorovi nešla matematika, ale jeho tátovi to nevadilo a dával mu jiné úlohy, až začal být pan profesor v matematice tak dobrý. Markéta Zamrazilová
Já jsem si myslela, že pan profesor byl chytrý od narození, ale nebyl. Jeho táta mu dával řešit úlohy a bylo mu jedno, jestli je vyřeší za hodinu. Hlavně že to vyřeší. A to se mi líbilo, moc líbilo. Valča Turková
Zaujalo mě, že i takovým profesorům někdy něco trvá dýl a pobavilo mě, že si s těmi jejich úlohami někdy i hrají. Verča Břecková
Zaujalo mě, jak pan profesor vyprávěl vzpomínky z dětství, ale nejvíc mě překvapilo, že jsme tentorkát měli nejtižší  přestávku za celé čtyři roky. Míša Holec
Mě zaujal ten příběh o vnoučeti, které bylo zlobivé. A to proto, že někdy být zlobivý znamená udělat něco proto, abych dostal odpověď. Dan Břecka
Zaujalo mě, že pan profesor vymýšlí matematiku už tak dlouho a že ho to pořád baví.  Ivan Enčev
Překvapilo mě, že je vůbec napadlo takovou matematiku udělat.  Martin Hvězda
Zaujalo mě, jak nám vyrábějí  učebnice matematiky.  Pan profesor říkal, že ho moc baví vymýšlet ty úlohy, tak asi z tohohole důvodu nám ty učebnice vyrábějí. Simča Panochová
Mě nejvíc bavilo podepisování učebnic a úloha pana profesora.  Míša Sedláček
Mě nejvíc zaujal účes pana profesora, protože jsem si představoval, že bude mít podobný účes jako Albert Einstein.  Lukáš Mužík 
Setkání bylo oboustranně velice příjemné a poučné. I autoři měli na děti řadu otázek. Ptali se, jak se dětem  líbí úlohy v učebnicích, které prostředí je nejvíce baví, jestli je pro ně matematika zajímává, komu se matematika nelíbí a komu ano a především se chtěli osobně seznámit s těmi žáky, kterým v učebnici pro 3. ročník vyšla úloha. Nechybělo společné focení všech autorů učebnice a ani autogramiáda. Celá událost byla završená příslibem, že se všichni budeme snažit, aby se kapitola „Žáci sobě“ opakovala i v učebnici matematiky pro 4. ročník ZŠ.  A to se tak stalo. Dnes se již učebnice pro 3., 4. i 5. Ročník chlubí kapitolou „ Žáci sobě“.
 
 
Autoři učebnice se všemi žáky, kteří do učebnice matematiky pro 1. stupeň ZŠ přispěli svými úlohami
 
www.zs-mpb.cz
Login
PRO RODIČE
FOTOGALERIE
KONTAKT
NAPIŠTE NÁM
ZŠ Ing. M. Plesingera-Božinova, Neratovice

Created by © 2013/2017 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek pro školy